عنوان

کنفرانس مطبوعاتی-خوست

کتگوری

برچسب‌ها

کنفرانس مطبوعاتی-خوست

کنفرانس مطبوعاتی

«نشست ترکیه برای پایان بحران افغانستان یک فرصت خوب است»

شماری از جوانان، اعضای جرگه و سکرتریت جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت خوست کنفرانس مطبوعاتی را تحت عنوان «نشست ترکیه برای پایان بحران افغانستان یک فرصت خوب است» به تاریخ ۱۵ ثور ۱۴۰۰ / ۵ می ۲۰۲۱ در این ولایت برگزار کردند.

طاهرجان خیال رییس سکرتریت ولایتی، زرولی خوشنود مسوول کمیته رسانه‌ها و سخنگویی، علی شاه آماده مسوول کمیته ارتباطات، اختر گل وفا مسوول کمیته هماهنگی با قربانیان جنگ و محمد ایوب حقمل عضو بورد رهبری سکرتریت جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت خوست ضمن محکوم نمودن حملات کلان در کشور بویژه حمله‌ی خونین اخیر در لوگر و ترورهای هدفمند در سراسر کشور، خواست‌ها و نگرانی‌های شان را در رابطه به روند صلح و مذاکرات بین الافغانی ابراز کردند.

اعلامیه مطبوعاتی سکرتریت ولایتی جرگه‌ صلح نسل‌نو و جوانان ولایت خوست

در پیوند به نشست ترکیه و مذاکرات صلح

جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت خوست که به تاریخ ۱۴ حوت ۱۳۹۹ خورشیدی با اشتراک صدها جوان در این ولایت برگزار شد، نکته آغاز حرکت بی سابقه ی جمعی جوانان خوست در پروسه صلح کشور بود. در ادامه فعالیت‌های قبلی جوانان خوست در ارتباط به صلح، سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت خوست به همکاری گروپ تماس جوانان برای صلح ایجاد گردید.

سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت خوست با محکوم نمودن حملات کلان در کشور بویژه حمله‌ی خونین اخیر در لوگر و ترورهای هدفمند در سراسر کشور، خواست‌ها و نگرانی‌های شان را در رابطه به روند صلح کشور به طور ذیل بیان می‌دارد:

1.     صلح از خواست‌های مشترک تمام افغان‌ها و ضرورت مبرم بود و بدون تفاهم سیاسی حل بحران افغانستان ناممکن است. بنا بر این جوانان ولایت خوست و اعضای جرگه صلح نسل نو و جوانان این ولایت از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهد بار دیگر گفتگوهای متوقف شده را هر چه عاجل آغاز کرده و هیچ طرف نباید میز مذاکرات را ترک کنند، تا افغان‌ها میان خود به یک تفاهم مسالمت آمیز، سیاسی و بنیادی برسند.

2.     ما از همه طرف‌های درگیر جنگ (طالبان، حکومت افغانستان و ایالات متحده) می‌خواهیم که برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح تلاش نموده و در نشست ترکیه که یک فرصت خوب برای پایان دادن به جنگ افغانستان است، اشتراک فعال داشته باشند.

3.     چنانچه می‌دانیم در هیات مذاکره حکومت افغانستان، حضور مردم لوی پکتیا، بویژه مردم ولایت خوست کم رنگ بوده است. ما از حکومت افغانستان می‌خواهیم تا حضور مردم ولایت خوست در هیات مذاکرات صلح با در نظرداشت نفوس و نقش بارز آن‌ها در جرگه‌ها افزایش یابد.

4.     جوانان در کنار داشتن حسن نیت برای تحکیم صلح در کشور، دارای طرح‌های قوی می باشند. آن‌ها بر بنیاد تفکر مسالمت آمیز، نظریات موثر را نیز ارائه می‌کند، بناُ جهت همه شمول بودن و به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح؛ از طرف‌های مذاکره و جامعه جهانی می خواهیم تا به جوانان افغان در روند گفتگو‌های صلح سهم بیشتر داده شود.

ومن الله التوفیق

 

با احترام

دفتر رسانه‌ها و سخنگویی گروپ تماس

سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت خوست

خوست افغانستان

۱۵ ثور ۱۴۰۰ / ۵ می ۲۰۲۱

اشتراک گزاری از طریق