عنوان

نشست رهبری گروپ تماس با داکتر زلمی خلیلزاد

کتگوری

برچسب‌ها

نشست رهبری گروپ تماس با داکتر زلمی خلیلزاد

نشست رهبری گروپ تماس با داکتر زلمی خلیلزاد

 

رییس و شماری از اعضای رهبری گروپ تماس جوانان برای صلح با داکتر زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور صلح افغانستان نشست مشترکی را برگزار کردند.

این نشست که صبح امروز، شنبه ۲۱ حمل ۱۴۰۰ برابر با ۱۰ اپریل ۲۰۲۱ برگزار گردید، روی موضوعات ذیل بحث و تبادل نظر صورت گرفت:

فعالیت‌های گروپ تماس و چگونگی برگزاری جرگه‌های نسل نو و جوانان پیرامون صلح در ولایات؛

حضور جوانان در گفتگوهای صلح، توافقات سیاسی و پروسه پسا توافقات صلح ؛

چگونگی حراست از حقوق و آزادی‌های اساسی و حضور زنان در گفتگو‌های صلح؛

بیرون شدن مسوولانه‌ی قوت‌های خارجی از کشور، ادامه همکاری و روابط دوستانه با جامعه بین المللی و حفظ روند مردم سالاری و کسب اقتدار سیاسی از طریق انتخابات؛

تمثیل اراده ملت از طریق تدویر لویه جرگه همه شمول به منظور مشروعیت بخشیدن به توافقات صلح و حفظ قوت‌های امنیتی و دفاعی و جلوگیر از فروپاشی نظام.

در این نشست رهبری گروپ تماس اهم از خواست‌های جوانان در پروسه صلح که از جرگه‌های صلح نسل نو و جوانان ۲۹ ولایت کشور جمع‌آوری گردیده بود با داکتر زلمی خلیلزاد شریک گردید. رهبری گروپ تماس از عدم حضور جوانان در گفتگو‌های صلح انتقاد نموده و خواهان سهیم ساختن جوانان ( خارج از برنامه‌های حکومتی و شخصی) و انعکاس خواست‌های شان در گفتگو‌ها و توافقات صلح شدند.

آقای خلیلزاده ضمن استقبال از تلاش‌های جوانان در پروسه صلح، آمادگی خویش را برای ادامه نشست‌های مشترک با جوانان مرکز و ولایات به همکاری گروپ تماس اعلام نموده و در مورد کار مشترک روی مکانیزم برای حضور جوانان و نسل نو در گفتگوهای صلح صحبت کردند.

 

دفتر رسانه‌ها و سخنگویی

گروپ تماس جوانان برای صلح

۲۱ حمل ۱۴۰۰ برابر با ۱۰ اپریل ۲۰۲۱

کابل-افغانستان

 

اشتراک گزاری از طریق