عنوان

«جنگ را متوقف کنید، افغان ها به زندگی مسالمت آمیز نیاز دارند»

کتگوری

برچسب‌ها

«جنگ را متوقف کنید، افغان ها به زندگی مسالمت آمیز نیاز دارند»

«جنگ را متوقف کنید، افغان ها به زندگی مسالمت آمیز نیاز دارند»

 

شماری از باشندگان ولایت پکتیا، فعالان مدنی، اجتماعی و سیاسی و سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان این ولایت به تاریخ ۲۶ جوزا ۱۴۰۰ خورشیدی مطابق به ۱۶ جون ۲۰۲۱ میلادی با راه اندازی راه پیمایی در شهر گردیز مرکز این ولایت نگرانی شان را از شدت جنگ در کشور ابراز داشتند و آن را افغان کشی عنوان می‌کنند.

سید جمال الدین آصف خیل رئیس سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت پکتیا با ابراز نگرانی از شدت جنگ در کشور از طرف های درگیر می خواهید تا به جنگ جاری در کشور پایان گذاشته و بحران افغانستان را از طریق گفتگو و مذاکره حل کنند.

اصغر مجرم ځاځی رئیس کمیته هماهنگی با قربانیان جنگ و قمر الدین لیوال فعال مدنی ولایت پکتیا با ابراز نگرانی از مسدود شدن راه های مواصلاتی ولسوالی های این ولایت به مرکز از طرف های مذاکره کننده خواستند تا به تاسیسات عام المنفعه آسیب نه رسانند و به تمام تاسیسات عام المنفعه مانند شفاخانه ها و نهاد های آموزشی اجازه فعالیت دهند.

خالد ځدران مسوول بورد مشورتی سکرتریت ولایتی پکتیا با اشاره به تلفات جنگ جاری در کشور می گوید که قربانی های این جنگ تنها افغان ها بوده و از چهار دهه به دینسو تنها افغان ها قربانی می دهند. وی همچنان از حکومت و طالبان خواست تا آتش بس کنند.

ظاهر خان انگار عضو هیات نظارت سکرتریت ولایتی پکتیا از شدت جنگ در این اواخر در این ولایت نگران بوده و از طرف های درگیر می خواهد تا بدون هیچ نوع تعلل به این جنگ پایان دهد. وی هشدار می دهد در صورتیکه وضعیت در این ولایت به اینگونه ادامه یابد، بزرگترین تراژیدی بشری بوجود خواهد آمد.

سید یار محمد باشنده ولایت پکتیا از حکومت افغانستان و تحریک طالبان و جامعه جهانی می خواهد تا برای برقراری آتش بس، صلح و ثبات در کشور تلاش های صادقانه را انجام دهد.

 

قطعنامه

«جنگ را متوقف کنید، افغان ها به زندگی مسالمت آمیز نیاز دارند»

 

قطعنامه راه پیمای مؤرخ ۲۶ جوزا ۱۴۰۰ شماری از باشندگان ولایت پکتیا، فعالان مدنی، اجتماعی و سیاسی و سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت پکتیا:

1.     ما حق داریم تا در صلح و فضا مسالمت آمیز زندگی کنیم. ما از طرف های درگیر به شکل جدی می خواهیم تا بدون هر نوع تعلل جنگ را متوقف کرده و صلح را انتخاب کنند.

2.     بحران افغانستان از طریق جنگ حل نمی شود، ما از طرف های درگیر جنگ می خواهد تا برای بحران جاری کشور راه حل سیاسی و دایمی پیدا کنند.

3.     مردم پکتیا به دلیل مسدود بودن راه ها در نتیجه جنگ خسارات بزرگ را تحمل کرده و تحمل می کنند، ما از حکومت و طالبان می خواهیم تا راه های مواصلاتی ولسوالی های به شهر را مسدود نه کرده و بروی مردم باز نگهدارد.

4.     تخریب تاسیسات عامه به معنای تخریب کشور است، ما از تحریک طالبان می خواهیم تا به منظور حفاظت محلات و تاسیسات عامه توجه جدی کرده و از آن حفاظت کنند.

5.     ما از طالبان مسلح، حکومت افغانستان و ایالات متحده آمریکا جدا می خواهیم تا روند جاری صلح را به موفقیت رسانیده و فرصت فعلی را از دست نه دهند.

6.     جامعه جهانی، کشورهای منطقه و همسایه نه باید جنگ افغانستان را برای منافع شان به درازا بکشند، آتش این جنگ از یک سو از افغان ها قربانی می گیرند و از سوی هم آخر به این کشور ها هم گسترش خواهند یافت و قربانیان نهایی این جنگ، شکل بین المللی را به خود خواهد گرفت.

 

با احترام

شماری از باشندگان ولایت پکتیا، فعالان مدنی، گروپ تماس جوانان برای صلح و سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان

۲۶ جوزا ۱۴۰۰ / ۱۶ جون ۲۰۲۱

پکتیا گردیز افغانستان

اشتراک گزاری از طریق