عنوان

آتش بس و صلح- جوزجان

کتگوری

برچسب‌ها

آتش بس و صلح- جوزجان

آتش بس و صلح- جوزجان

 

نهاد‌های مدنی، بزرگان قومی و جوانان ولایت جوزجان نشست مشترک را تحت عنوان «آتش بس و صلح دایمی» به تاریخ ۳۰ جوزای ۱۴۰۰/ ۲۰ جون ۲۰۲۱ در مرکز این ولایت برگزار کردند.

عبدالقادر فولاد رییس نهادهای جامعه مدنی جوزجان در مورد تلاش‌های بیشتر جوانان و نهاد‌های مدنی کشور برای تامین صلح و پایان جنگ در کشور تاکید و صحبت نمودند.

میرویس ابدالی رییس امور سرحدات، اقوام و قبایل ولایت جوزجان ضمن خوش آمدید بیان داشتند که ما از صلحی حمایت می‌کنیم که در آن خواست و اراده مردم در نظر گرفته شود. وی از حکومت و تحریک طالبان خواست تا روی یک توافق همه جانبه به نتیجه رسیده و تلاش صورت گیرد تا دست‌آورد‌ها و ارزش‌های دو دهه حفظ گردد.

جاوید دوستی رییس سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت جوزجان-گروپ تماس جوانان برای صلح در مورد فرصت‌های جامعه صلح آمیز صحبت نموده و ابراز نمودند که جنگ جاری در کشور از مردم افغانستان قربانی زیاد گرفته و روزانه صد‌ها جوان، طفل و زنان بی گناه قربانی می‌شوند.

شیرشاه بابری رییس شورای  اجتماعی پشتون‌های مقیم جوزجان ضمن حمایت از تلاش‌ها در راستای صلح، خواهان تامین آتش بس و همکاری مردم برای برقراری صلح دایمی در کشور گردید.

خجسته کریمی نماینده ریاست امور زنان جوزجان  حمایت همیشگی زنان را از تامین صلح در کشور اعلام داشته و از حکومت و طالبان خواست تا به میز مذاکرات برگشته و به جنگ جاری در کشور از طریق تفاهم‌ سیاسی و مذاکرات پایان دهند.

در ادامه سید عباس سادات فعال جامعه مدنی جوزجان، محمد فیاض، محمد تمیم شاهد معاون اتحادیه نهادهای جامعه مدنی جوزجان، بانو قادری و انجینر محمد امین بابری به نمایندگی از معلولین در مورد آتش بس و صلح دایمی در کشور صحبت‌های همه جانبه نموده؛ از طرف‌های درگیر خواستند تا هرچه عاجل به میز مذاکرات برگشته و به این جنگ نا مشروع پایان و از قربانی کردن مردم افغانستان دست بردارند.

 

قطعنامه نشست مشترک نهادهای مدنی، بزرگان قومی و جوانان جوزجان« آتش بس و صلح دایمی در کشور»

1.      ما از حکومت و تحریک طالبان می‌خواهیم به میز مذاکرات برگشته و مشکلات شان را با تفاهم و راه‌حل‌های سیاسی حل و به این جنگ خانمان سوز نقطه پایان بگذارند.

2.      ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم تا نتیجه مذاکرات، آتش بس سراسری در کشور اعلام و مذاکرات صلح را در فضای امن جدی آغاز کنند.

3.      ما حملات و کشتار افراد ملکی، کودکان، زنان، دانشجوایان، داکتران، فعالین مدنی، خبرنگاران و علمای دینی را محکوم می‌کنیم.

4.      تخریب تاسیسات عامه، پل و پلچک، مکان‌های مقدس، مکاتب و شفاخانه‌ها باید هر چه عاجل باید متوقف گردد.

5.      ما از هر دو طرف (حکومت و طالبان) می‌خواهیم تا هر چه عاجل برای حضور در نشست ترکیه و یا نشست دیگر حاضر و برای تامین صلح دایمی در کشور تلاش‌های صادقانه انجام دهند.

 

با احترام

نهادهای مدنی، بزرگان قومی و جوانان ولایت جوزجان

۳۰ جوزای ۱۴۰۰/ ۲۰ جون ۲۰۲۱

اشتراک گزاری از طریق