عنوان

قطعنامه کنفرانس مطبوعاتی جوانان ننگرهار، لغمان، کونر و نورستان

کتگوری

برچسب‌ها

قطعنامه کنفرانس مطبوعاتی جوانان ننگرهار، لغمان، کونر و نورستان

قطعنامه کنفرانس مطبوعاتی جوانان ننگرهار، لغمان، کونر و نورستان

 

با تاسف در این اواخر حملات تهاجمی در سراسر کشور و به ویژه ولسوالی‌های مختلف ولایات مشرقی (ننگرهار، لغمان، کونر و نورستان) و مشخصاً چندید ولسوالی لغمان شدت گرفته است. این وضعیت مردم عام و بی دفاع ما را به شدت آسیب رسانیده و روزانه قربانی این جنگ می‌شوند. ما جوانان ننگرهار، لغمان، کونر و نورستان از ادامه این وضعیت به شدت نگران بوده و خواهان موارد ذیل هستیم:

1.     ما جوانان ننگرهار، لغمان، کونر و نورستان از اعلام آتش بس سه روزه عید توسط طالبان استقبال نموده و خواهان این هستیم که بخاطر نشان دادن حسن نیت طالبان به مذاکرات صلح و پایان جنگ در کشور، باید آتش بس دایمی و یا حد اقل الی نتیجه مذاکرات صلح اعلام گردد.

2.     ما جداً از تحریک طالبان می‌خواهیم تا به میز مذاکرات برگشته و برای پایان این بحران، دنبال راه حل مسالمت‌آمیز و توافقات سیاسی باشند. زیرا تمام مردم افغانستان از این وضعیت خسته هستند و هر روز قربانی بیشتر می‌پردازند.

1.     ما از هر دو طرف (حکومت افغانستان و طالبان) می‌خواهیم تا از ادامه حملات تهاجمی دست برداشته و تا نتیجه و توافق مذاکرات صلح برای گرفتن مناطق تحت تسلط یک‌دیگر اقدام نکنند.

2.     از هر دو طرف می‌خواهیم، استفاده از سلاح سقیله مانند استفاده از توپ و بمبارد مناطق که احتمال از بین رفتن افراد ملکی در آن می‌رود، جداً خود داری صورت گرفته و سبب از بین رفتن مردم عام نگردند.

3.     مردم خسارات بزرگی را از مسدود بودن راه‌های مواصلاتی متقبل شده و می‌شوند، ما از حکومت و طالبان می‌خواهیم تا راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌ها به شهرها که به دلیل جنگ مسدود می‌شود را به روی مردم باز نگهدارند.

4.     ما از علماء و متنفذین محلی ولایات مشرقی می‌خواهیم تا با حکومت و طالبان جهت توقف حملات تهاجمی بر مناطق و ولسوالی‌های مختلف ولایات مشرقی گفتگو کنند، تا بیشتر از این مردم ما قربانی جنگ دو طرف نگردند.

5.     ما جوانان ولایات مشرقی ضمن همدردی و غم شریکی با خانواده‌های قربانیان، حمله بر مکتب سیدالشهدای کابل و حمله لوگر را محکوم نموده و آن را عمل تروریسی، غیر انسانی و غیر اسلامی می‌دانیم.

6.     ما از طالبان جداً تقاضا داریم که حملات تهاجمی که در سراسر کشور مانند لغمان، بغلان، فراه، هلمند، قندهار و سایر ولایات افغانستان آغاز کرده اند، باید توقف یابد. روزانه هزاران نفر شامل کودکان، زنان و مردم بی‌گناه در نتیجه این جنگ قربانی و آواره می‌شوند، ادامه این وضعیت تنها و تنها مردم افغانستان را متضرر و ما را از رسیدن به صلح دور می‌کند. ما باورمند هستیم که یگانه‌ راه حل برای پایان بحران در کشور، مذاکرات و توافق سیاسی صلح است.

 

بااحترام

جوانان ننگرهار، لغمان، کونر و نورستان

سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت ننگرهار (همکار کنفرانس مطبوعاتی)

ننگرهار- افغانستان

۲۰ ثور ۱۴۰۰/ ۱۰ می ۲۰۲۱

اشتراک گزاری از طریق