عنوان

نشست مردمی-کابل صلح و آتش‌بس

کتگوری

برچسب‌ها

نشست مردمی-کابل صلح و آتش‌بس


جمع از فعالان نسل نو و جوانان روز پنجشنبه، اول عقرب 1399 برابر با 22 اکتوبر 2020 نشست مردمی را در کابل با حضور صدها تن از علما، بزرگان قومی، اساتید و جوانان برگزار کرد.

در ابتدا سنگر امیرزاده، رییس گروپ تماس جوانان برای صلح صحبت نموده گفت که با ادامه جنگ در کشور تلفات نظامی و ملکی نیز افزایش یافته و در هر دو طرف درگیر، افغان‌ها قربانی می‌شوند. بناً برای کاهش تلفات نیاز به آتش بس فوری در کشور است.


خلیل احمد متین، معاون گروپ تماس ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست به ویژه روکی مصلح عضو رهبری گروپ تماس، بر وحدت وهمبستگی در کشور تاکید کرده، افزود که بیش تر از هر زمان دیگر، نسل نو و جوانان کشور مسوولیت دارند تا با ایجاد فضای همدلی، از افزایش تنش‌های قومی، مذهبی و زبانی در کشور جلو گیری کنند.


مولوی نصیر احمد فرقانی، صلح و زندگی مسالمت‌آمیز را فرض و وجیبه دینی دانسته و بر ختم جنگ در کشور تاکید کرد. سپس یاسمین سروری در مورد نقش زنان در پروسه صلح صحبت داشتند. در ادامه هر یک غلام محمد علمیار، وکیل احمد گل طوطاخیل، محمد عظیم فکرمند، مفتی معین الدین، عجب خان ننگیال و صدیق الله قریشی در مورد خسارات ناشی از جنگ‌، ضرورت تامین صلح و خواست‌های مردم از حکومت و طالبان صحبت کردند.

اشتراک گزاری از طریق