عنوان

نشست مطبوعاتی سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان پکتیا

کتگوری

برچسب‌ها

نشست مطبوعاتی سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان پکتیا

نشست مطبوعاتی سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان پکتیا


شماری از فعالان مدنی ولایت پکتیا و سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت پکتیا روز یکشنبه مورخ ۱۲ ثور ۱۴۰۰ خورشیدی، نشست مطبوعاتی را تحت عنوان « طرف‌های درگیر جنگ نباید میز مذاکرات را ترک کنند» به همکاری گروپ تماس جوانان برای صلح برگزار کردند. اعضای این نشست روی ختم جنگ، تامین آتش بس و توافق قبل از خروج نیروهای خارجی تاکید کردند.


جمال الدین آصف خیل می‌گوید که دو طرف باید قبل از خروج مکمل نیروهای خارجی از افغانستان باید به توافق دست یابند در غیر آن افغانستان درگیر جنگ های داخلی خواهد شد.


خواجه الدین حق بیان از طرف های درگیر جنگ می‌خواهد که باید تلاش شود که شعله های جنگ در کشور خاموش شود.

از سوی هم احمد شاه احمد زی بر تامین آتش بس تاکید کرده می‌افزاید که باید از فرصت پیش آمده استفاده اعظمی صورت گیرد.

اوگل روحانی، عبدالمجید رنجبر و حضرت نبی شیرزی بر ختم جنگ تاکید کرده، می‌گویند که مردم افغانستان خواهان جنگ نه بل خواهان صلح هستند و باید به این خواست ها لبیک گفته شود.

در پایان، اعضای این نشست در قطع‌نامه‌ای خواهان تامین آتش بس، تسهیل روند گفت‌وگو های صلح، برگشتن به میز مذاکره و کاهش خشونت ها شدند.


قطعنامه نشست مطبوعاتی جوانان پکتیا، سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت پکتیا

 

شماری از فعالان مدنی ولایت پکتیا و سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت پکتیا امروز یکشنبه مورخ ۱۲ ثور ۱۴۰۰ خورشیدی، نشست مطبوعاتی را تحت عنوان « طرف‌های درگیر جنگ نباید میز مذاکرات را ترک کنند» به همکاری گروپ تماس جوانان برای صلح برگزار کرده و حمله اخیر در ولایت لوگر را محکوم و خواستار موراد ذیل شدیم:

1.     با تاکید و تعقیب نشست‌ها و کنفرانس‌های خبری گذشته بار دیگر از طرف‌های درگیر می‌خواهیم تا بجای جنگ جاری در کشور، راه حل‌های سیاسی پیدا کرده و این جنگ را خاتمه بخشند.

2.     بعد از ۴۰ سال جنگ فرصت مناسب برای تامین صلح در کشور بدست آمده است، ما از حکومت افغانستان، تحریک طالبان و ایالات متحده امریکا می‌خواهیم تا بحران افغانستان را در این فرصت تاریخی حل کنند.

3.     جنگ‌های بیست سال گذشته نشان داد که هیچ کس نمی‌تواند توسط زور به قدرت برسد. از تحریک طالبان، حکومت افغانستان و ایالات متحده آمریکا می خواهیم تا از این فرصت طلایی استفاده کرده، در میز مذاکرات نشسته و مذاکرات صلح را دوام دهد.

4.     نشست ترکیه برای تامین صلح در کشور یک فرصت خوب است. طالبان و حکومت افغانستان این فرصت را از دست نداده و در این نشست اشتراک کنند.

5.     خشونت‌های جاری در کشور قابل قبول نیست، ما از طرف‌های درگیر جنگ می خواهیم تا به حرمت ماه مبارک رمضان و عید فطر آتش بس کرده و یا حد اقل خشونت ها را کاهش دهند

6.     جامعه جهانی، ایالات متحده امریکا، کشورهای همسایه و منطقه فشار های خود را بر حکومت افغانستان و طالبان وارد کنند تا جنگ را متوقف کرده و صلح کنند.

7.     حملات بزرگ مثل لوگر هیچ منفعتی بدون قربانی افراد بیگناه ندارد و زیان سخت بر گفتگوهای جاری صلح در کشور وارد می‌کند که نباید بار دیگر تکرار.

8.     طالبان باید به یک تفاهم سیاسی حاضر شوند. هر نوع نظام که می خواهند با افغان ها شریک کنند تا بر آن بحث صورت گرفته و برای مشکلات افغانستان راه های حال دریافت گردد.

 

و من الله توفیق

۱۲ ثور ۱۴۰۰ خورشیدی

سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت پکتیا

گردیز پکتیا افغانستان

اشتراک گزاری از طریق