عنوان

کنفرانس مطبوعاتی بلخ

کتگوری

برچسب‌ها

کنفرانس مطبوعاتی بلخ

کنفرانس مطبوعاتی-بلخ

«نگرانی‌ موجود در پروسه صلح و خواست جوانان ولایت بلخ از طرفین مذکرات»


سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل‌نو و جوانان بلخ، به روز ۴شنبه مورخ ۱۵ ثور/ ۵ می ۲۰۲۱، کنفرانس مطبوعاتی را تحت‌ عنوان « نگرانی‌ موجود در پروسه صلح و خواست جوانان ولایت بلخ از طرفین مذکرات» با اشتراک جوانان، بانوان و فعالان مدنی در این ولایت برگزار نمود.

در نخست فروزان آریا رئیس بورد سکرتریت ولایتی جرگه بلخ در رابطه به « هدف برگزاری نشست مطبوعاتی و فعالیت‌های گروپ تماس جوانان برای صلح و جرگه نسل‌نو و جوانان» معلومات ارایه نمودند.


در این نشست امید بلخی مسوول کمیته‌ رسانه‌ها و سخن‌گوی سکرتریت ولایتی بلخ در رابطه به فرصت‌ها و چالش‌های فراروی صلح افغانستان، بشیر بدلون معاون کمیته رسانه‌ها در مورد نقش جوانان در روند صلح، عبدالحمید انصاری معاون بورد سکرتریت ولایتی بلخ در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های موجود در روند گفتگو‌های صلح، سید اسماعیل صالحی بلخی، مشاور رسانه‌ی سکرتریت ولایتی بلخ در رابطه به صلح و نقش جوانان در راستای تصمیم‌گیری‌های بزرگ ملی، عبدالهادی بلخوال مسوول کمیته ارتباطات پیرامون خواست‌های جوانان از طرف‌های درگیر در مذاکرات صلح  صحبت نموده و نصیره ثمر مشاور حقوقی بورد سکرتریت ولایتی بلخ اعلامیه مطبوعاتی این نشست را به خوانش گرفتند.


 

اعلامیه مطبوعاتی سکرتریت ولایتی جرگه‌ صلح نسل‌نو و جوانان ولایت بلخ

در پیوند به توقف مذاکرات صلح و تشدید خشونت‌ها در بلخ و سطح کشور !

 

سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل نو و جوانان ولایت بلخ در ادامه جرگه‌ای که بتاریخ ۹ میزان ۱۳۹۹ توسط جوانان این ولایت به همکاری گروپ تماس جوانان برای صلح جهت ایجاد هم‌گرایی و هم‌صدایی میان نسل نو و جوانان در پروسه صلح برگزار گردیده بود، ایجاد شده است.

سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل‌نو و جوانان ولایت بلخ از توقف مذاکرات میان حکومت و تحریک طالبان و تشدید نبردها و افزایش خشونت‌ها در سطح کشور ابراز نگرانی می‌کند.

1.     ما از طرفین مذاکرات می‌خواهد هرچه عاجل‌تر به ادامه خشونت‌ها پایان داده و بی‌درنگ مذاکرات صلح را آغاز نمایند.

2.     خواست ما جوانان ولایت بلخ از طرفین مذاکرات این‌است که اصل حسن‌نیت در مذاکرات را رعایت نموده و میز مذاکره را منحیث آخرین راه حل بحران جنگ افغانستان بدانند.

3.     از میدان‌های جنگ و تشدید نبردها نباید برای امتیازگیری بیش‌تر در میزمذاکره استفاده شود، زیرا تداوم این وضعیت قابل قبول مردم افغانستان نمی‌باشد.

4.     سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل‌نو و جوانان بلخ به‌مثابه آدرس مشخص جوانان بلخ در پروسه صلح و محوردادخواهی آنان، خواستار استقرار آتش‌بس بدون قیدوشرط در سطح کشور است و از جوانب مذاکرات می‌خواهد جوانان را در پروسه‌های بزرگ ملی و پروسه صلح سهیم ساخته و خواهان به‌رسمیت شناخته‌شدن حقوق زنان، کودکان، قربانیان جنگ و اقلیت‌های دینی ـ مذهبی، در روند صلح می‌باشد.

 

با احترام

دفتر رسانه‌ها و سخنگویی گروپ تماس

سکرتریت ولایتی جرگه صلح نسل‌نو و جوانان ولایت بلخ

مزار شریف-افغانستان

اشتراک گزاری از طریق